Vil du være med på et spennende prosjekt i 4 måneder for å forbedre kondisen?

I perioden 9.februar – 7.juni vil vi gjennomføre et opplegg for en gruppe deltakere som har som mål og forbedre sin VO2max. På norsk; kondisjon.

Ved hjelp av testing på laboratorium får vi et testresultat med verdier vi kan bruke for å spesifisere treningsøkter og planer for den enkelte deltakeren. Det er fordi både du som deltaker og vi ønsker at du trener så effektivt og økonomisk som mulig. Treningen i treningsplanene vil du være med på å designe ut i fra det du synes er gøy.

testinginfo

Det som er litt artig og interessant i konkurransen om å øke VO2max, er at den med dårligst kondis kan trene mindre enn de med god kondis, og alikevel oppnå det samme eller et bedre resultat. Dette betyr at konkurransen rettes like mye mot deg som ønsker hjelp til å komme i gang med trening, som mot den resultatorienterte supermosjonisten. En annen ting er at nedgang i vekt har en direkte kobling til økning i VO2max, da verdien deles på kroppsvekt. Går du ned i vekt får du et bedre oksygenopptak pr. kg. kroppsvekt.

Så hva venter du på? Dette er en superbillig og god anledning til å toppe formen frem mot sommeren og #SK2017!

Her finner du priser og innhold i pakken!

Vil du vite enda mer? send mail til kenneth@bedrehjerter.no

Vi har to nyheter på timeplanen denne vinteren. «Skillmill» og «Omnia».

Dette er to ulike gruppetimer som kjøres i den nye avdelingen i 2.etg. Det er 16 plasser på Omnia og 16 X 2 plasser på Skillmill. Definisjon av dette kommer vi tilbake til.

La oss se litt på hva du vil oppleve på disse gruppetimene.

Omnia

omniaavd

35-45 min varighet, avhengig av om det kommer 1-8 deltakere eller 9-16 deltakere.

Arbeidet gjøres i intervaller av 45 sekunder med 15 sekunder hvile mellom.

Øvelsene består av funksjonelle øvelser spesielt for vårt naturlige bevegelsesmønster som sitt ned, reis opp, skyv, trekk, rotasjon og utfallsteg. Du vil oppleve mer lekbasert trening som får deg til å tenke på noe annet enn intensiteten, og det igjen vil gjøre timen mer effektiv, og du vil føle at tiden går raskere!

Denne timen passer for alle, intensiteten underveis bestemmer du, vi hjelper deg med å finne ditt nivå!

Påmelding skjer på eget skjema som ligger i resepsjonen 30 minutter før timens start.

 

Skillmill

skillmillavd

30 minutter varighet.

Arbeidet gjøres i intervaller av 45 sekunder X 3 med 15 sekunder hvile mellom. Du står på samme stasjon tre ganger før du bytter stasjon.

Øvelsene består i ulike drilløvelser på skillmillen som utvikler styrken, koordinasjonen og balansen samt kondisjonen. Ellers vil du få øvelser på ball, med kettlebells, slynger og bokser. Alle øvelser har ulike nivåer på intensitet slik at du kan velge det som passer deg best.

Timen har 16 plasser X 2. Du melder deg på ved å skrive deg opp på lista som ligger i resepsjonen 30 minutter før start, og her kommer det som er viktig! Er du nummer 17 på lista, så skriv deg opp! Da starter nemlig runde 2 av timen en halvtime senere og der har du plass! Da tar du en lett oppvarming på en mølle eller sykkel så lenge, så er du klar for runde 2! Du som da er med på runde 1, får tilbudet om å være med på runde 2 dersom det er plass.

 

Annen info om den nye avdelingen som er nyttig!

Utover oppsatte gruppetimer vil vi være tilgjengelig for å vise deg utstyret så ikke være beskjeden! Du vil også finne en monitor i skillmillavdelingen som viser deg ulike drilløvelser på skillmillen. Denne vil få lyd når lydanlegg og TV blir montert opp.

Du kan også laste ned en app som heter mywellness fra Technogym. Mywellness er en plattform som samler info fra flere apper som polar, fitbit, runkeeper, strava osv. Den vil samle all loggført trening for deg som er litt «tallfreak» og hjelpe også deg som ikke benytter andre apper, til å få en oversikt over det du kan gjøre med ulike apparater, slynger og annet utstyr. Du kan sette opp treningsprogram, få tilsendt treningsprogram av din trener, se videoer av øvelser og mye mer.

En annen app vi kan anbefale dersom du har nettbrett er functionaltraning by technogym, som har et stort videobibliotek av øvelser i Omnia, skillmill og eller alle andre technogymapparater! last ned, lag bruker, se på øvelser og test de ut!

Spør oss om mer informasjon eller hjelp til nedlasting!

 

DSC_0210
DSC_0210

Fokusløpet onsdag 7.juni!

Fokusløpet består av flere løp, barneløp, stafett, trimklasse og dame- og herreklasser med og uten tidtaking. Årets hyggeligste løp for hele familien!

PÅMELDING!

fokusløpet 2015 stafett HK Rygge og MIB

Fra Fokusstafetten2015. Her ser vi Håndballklubben Rygge og Moss Interkommunale Brannvesen ved vekslingen.

PROGRAM:

kl. 12.00-18.00 sekretariatet åpent for startnummer (startnummer kan også hentes tirsdag mellom 13.00-19.00)

kl. 16.30 cafeen åpner

kl. 16.40 stenger etteranmelding og henting av starnummer for barn og junior

kl. 17.30 stenger etteranmelding og henting av startnummer for TRIM og stafett

kl. 18.15 stenger etteranmelding og henting av startnummer for Fokusløpet

kl. 16.45 starter oppvarming for barna med Klovnen Cathrine

kl. 17.00 STARTER BARNELØP 400m

kl. 17.15 STARTER JUNIORLØP 1200m

kl. 17.30 Underholdning for barna med Klovnen Cathrine

kl. 17.55 STARTER TRIMløpet

kl. 18.00 STARTER STAFETTEN

kl. 18.30 premieutdeling stafett

kl. 18.45 STARTER FOKUSLØPET 2016

ca. kl. 19.40 premieutdeling fokusløpet

 

Fokusløpet blir arrangert for 7.gang i år og vi ønsker tidligere deltakere og alle nye deltakere hjertelig velkommen til årets hyggeligste løp.

 

Vi ønsker at fokusløpet skal være en familieaktivitet med hyggelige rammer. Det er barneløp med medaljer til alle barna, grillcafé, is, underholdning og premier som blir trukket blant alle deltakere underveis. Etter barneløp og underholdning er det duket for stafett, hvor idrettslag, bedrifter og venner og familie kan løpe som lag. Fem etapper a´1200m er en morsom utfordring da man må tenke litt strategisk på løpet. Ryggejoggen 1 tok første stikk i den nye vandrepokalen som startet sin vandring i 2015. Hvem utfordrer Ryggejoggen i årets utgave av stafetten?

Vi sender ut en trimgruppe i selve fokusløpet som er en klasse for de som velger å gå eller løpe uten tidtaking. Medaljen venter også på disse deltakerne når de kommer i mål. Det er mange i trimgruppen som har flere formål med å delta. Disse deltakerne har også mulighet til å gå for kreftsaken og kan støtte Aktiv mot kreft i sin deltakelse. I fjor samlet vi inn kr.14.370,-! Du kan være med å støtte en god sak også som publikummer ved å følge anvisninger selve løpsdagen. Moss Interkommunale Brannvesen gjorde en heroisk innsats i stafetten og løp i fullt røykdykkerutstyr, dvs en ekstra vekt på 23 kg,  for å gi sitt bidrag til Aktiv mot kreft.  De sendte ut en klar oppfordring til flere bedrifter til å stille til start og gjøre en innsats.

Og den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Helt til slutt i programmet sender vi ut løperne som har gledet seg til selve fokusløpet. en løype på 6,2 km i varierende terreng. Løperne skal løpe både noe asfalt, noe grus og skogsti i varierende høydemetere. Her er det gjeve premier å hente!

Som publikumer får du se mange glade barn som løper med vind i håret og en actionfylt stafett med sterk teamspirit i lagene. Og hvis du ikke rakk middagen før du kom kan du få kjøpt deilig grillmat med kaffe og en liten dessert til en billig penge mens du lar deg underholde av både løpere og en foreløpig hemmelig gjest.

Vi har arranger fokusløpet den 1.onsdagen i juni i seks år og det har vokst fra 30 startende i 2011 til 300 startende i 2016. Vi er veldig spent på å se antall startende i 2017 og jobber for å se ny rekord i antall deltakende og publikummere i år.

Aktiviteter i programmet:

  • barneløp, 400m
  • Juniorløp, 1200m
  • Trimløp, 6,2 km
  • Stafett, 5 X 1200m
  • fokusløpet, herrer og damer, 6,2 km
  • underholdning
  • grill og café

DSC_0271

DSC_0202

ryggejoggenI vinnerlag 2015