Superfokus! Oppstart av nye PT-grupper!

Styrketreningskurs på Fokus Trening!

Nye grupper i januar 2019!

Gruppene er delt inn i nivåer og målform. Superfokus 1, for deg med lite eller ingen erfaring med tyngre styrketrening. Superfokus 2, for deg med erfaring. Dvs at du har trent baseøvelser en stund, men vil ha hjelp til videre progresjon. Superfokus kroppsvekt, trenger ikke mye erfaring med kroppsvektstrening, men det anbefales at du har litt grunnstyrke som f.eks. klare å holde egen kroppsvekt hengende etter armene. Felles for alle grupper er individuell progresjon!

Vi har også en egen vektreduksjonsgruppe for deg som har vektresultat som primærmål. Kurset har ingen klare «NO’s and DON’Ts», fordi Sissal vil at deltakerne skal lære om sammensetning av mat, konsekvenser av inntak av kalorier og hvilke endringer som er viktig for deg, ikke for alle andre. Det er viktig å spise det du liker, ikke det alle andre mener er godt, men du skal samtidig lære hva din mat gjør for deg eller mot deg! Mat er mat! Men er den nyttig for deg?

Superfokus  er våre treningskurs som har vært en suksess siden oppstart i januar 2018. Vi kjører kursene i mindre grupper med en personlig trener for å kunne følge deg opp ekstra tett i 8 uker. Ikke alle mål er nådd etter 8 uker, og det lover vi aldri heller, men vi ønsker å lære deg og bli så selvstendig at du kan fortsette videre på egenhånd, eller bli med på en runde til for å bli enda mer kunnskapsrik om din egen trening og resultatoppnåelse.

PT-gruppene over 8 uker med  treningsprogram for deg som ønsker tett oppfølging og hjelp til;

  • Å gå ned i vekt
  • Øke styrke
  • Forbedre kondisjon

Innholdet i programmet vil gi deg større kunnskap om:

  • Kosthold generelt og i forhold til målsettingen din
  • Styrketrening, gevinst, teknikk og mengde
  • Utholdenhetstrening, gevinst, intensitetsstyring og mengde
  • Smart restitusjon

og viktigst av alt; RESULTATER.

Det vil være fellesøkter og egentrening. Treningsprogrammet for egentrening vil bli satt opp ut ifra målsetting og hva du selv ønsker å trene.

Du får din egen personlig trener som kartlegger deg og dine mål og designer ditt treningsopplegg ut ifra samtale i forkant.

Tider for kurskveld og fellestrening:

Superfokus er nå delt inn i nivåene 1 og 2. Dersom du har lite erfaring med styrketrening skal du velge Superfokus 1. Dersom du har trent styrke minst 2 gr pr uke over en periode på 3 måneder eller mer, kontakt en av våre personlige trenere for å se om Superfokus 2 kan passe bedre for deg!

Kun 6 plasser pr. gruppe.

Pris: 2800,-

Superfokus 1: Tirsdager kl. 17.00 – Marius Haugen, 6plasser ledig!

Superfokus 2: Tirsdager kl. 19.30 – Marius Haugen, 6 plasser ledig!

Superfokus 2: Torsdager kl. 17.30 – Marius Haugen, 6 plasser ledig!

Superfokus kroppsvektgruppe: Torsdager kl. 19.30 NB! Kroppsvektgruppe, dvs. trening med egen kroppsvekt. Godt styrke- og treningsgrunnlag anbefales – Marius Haugen, 6 plasser ledig!

NYHET! Superfokus vektreduksjon: Onsdager kl. 17.00 – Sissal Bjerke Hansen, KUN 4 igjen!

 

Superfokus vektreduksjon!

Sissal starter ny PT-gruppe med målrettet arbeid for vektreduksjon. Dette er gruppen for deg som ønsker å gå ned i vekt og beholde lavere vekt. Du vil møte likesinnede som ønsker det samme som deg. Vil du ned i vekt og ønsker å lære hva som skal til for å holde lavere vekt er dette gruppen for deg! Gruppen vil ha samlinger onsdager kl. 17.00 over 8 uker. Samlingene vil bestå av både kostholdsveiledning og trening, foruten den første kvelden som kun er teoridel. NB! kun 8 plasser i hver runde!

Kroppsvektsgruppe

Marius fortsetter med suksessen Kroppsvektsgruppe! Det vil si at du kommer til å trene aller mest med egen kroppsvekt! En del øvelser kan assisteres med strikker, slynger, vegg, kasser osv, og treningen legges opp slik at du blir mer kjernesterk, øker stabiliteten, og høyst sannsynlig klarer å løfte egen kropp fra én til flere ganger, før jul! Kanskje du også klarer din første ettbensknebøy? Marius anbefaler at du har noe grunnstyrke før du deltar på denne gruppen, som eksempel klare å henge med full kroppsvekt i armene, 5 eller flere strake pushups og minimum én horisontal kroppshev i bom. Og klarer du to av tre av disse tingene er det også bare å melde seg på!

Påmelding: Send mail for mer info og/eller påmelding til sissal@fokust.no  eller marius@fokust.no

 

PERSONLIGE TRENERE:

IMG_6950

Marius Haugen gleder seg til å starte opp med PT-grupper!

MARIUS HAUGEN: Utdannet ved Akademiet For Personlig Trener (AFPT). Marius er nå utdannet personlig trener, rehab trainer og kostveileder. Marius brenner for trening som forbedrer kroppens funksjonalitet. Han selv trener aller mest med egen kroppsvekt og supplerer treningen med ekstra styrketrening med utstyr for å bli enda bedre i det han kaller kule triks. Ønsker du å lære «Human flag», få bedre mobilitet, bli sterkere, gå ned i vekt, øke muskelmasse, rahbilitere etter skader, this is your man!

En av tilbakemeldingene kundene til Marius har gitt:

Hilde: «Det å bestemme seg for å benytte personlig trener er det beste jeg har gjort. Marius har lært meg å trene riktig for å oppnå det jeg vil, mye raskere. Jeg har trent masse tidligere, men alltid vært så oppgitt over å ikke få noen resultater. Etter at jeg begynte å trene med Marius har jeg gått ned masse i både vekt og centimeter, og jeg har fått tilbake selvtilliten. Jeg anbefaler alle å bruke Marius som PT!»

 

Bilde1

Morgenfuglen Sissal vil inspirere deg til å gjennomføre dine beste treningsøkter før fuglene fiser på morgenen!

SISSAL B. HANSEN: Har 20 års erfaring fra treningssenterbransjen, har utdannelse fra Akademiet For Personlig Trener (AFPT). Hun er utdannet personlig trener og kostveileder. Dersom du skal trene hos Sissal er hun veldig opptatt av at du gjør en forpliktelse til deg selv, at du er ærlig både med deg selv og henne, og at du vet hvorfor du ønsker en endring. Dersom du har et klart og tydelig HVORFOR, så er det lettere å forplikte seg til de øktene man ikke har så lyst til å gjennomføre. Sissal trener selv veldig variert, både gruppetimer, styrketrening og løping. «Det er viktig at man gjør noe man liker og synes er gøy, og at man kan se progresjon, for da har man lyst til å gjøre det igjen!» ~Sissal

På et julekort til Sissal står det blant annet; «Til Sissal, verdens aller beste PT», «…1.september var vi igang, og etter noen uker var ikke buksa lenger fullt så trang.»